Snofsiga människor.

Alltså, om man börjar jobba klockan sju på morgonen,
hur dags stiger man då upp?

Alla jag mötte imorse, på väg till mitt jobb,
var så otroligt SNOFSIGA.
Alla såg så otroligt välkammade och FRÄSCHA ut.
Alla hade välstrukna kläder som matchade deras skor.

Jag steg upp halv sex i morse.
Jag hade förberett min outfit redan igårkväll.
Mina kläder var helt okej och ganska strukna.
Jag hade TID att göra mej i ordning.
Jag använde mitt smink och min tandborste och
allt som jag använder för att bli fin.


Men jag såg IALLAFALL inte särskilt snajsig ut.
Jag hade nog behövt en timme till på mej.
Eller hur GÖR folk?

Är de naturligt snofsiga?
Eller sitter de nymejkade hela natten och
väntar på att få ge sina kläder en sista omgång med strykjärnet?
Tar de med sig skoputs och hårsprej och
donar med på vägen till jobbet?
Hur kan de ha så matchande skor och väskor?

Jag fattar NADA.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0