Nya grannar.

Någon som vill komma hit och städa lite?

Dammsuga köket och plocka undan alla kläder
som ligger på golvet i barnens rum?
Torka av på toaletterna och bädda våra sängar?
Stryka upp mitt berg av tvätt och damma av TVn?
Röja HELA vårt hem och göra det bakteriefritt?

Nähä.
Tänkte nästan att ingen ville det.
Inte jag heller.

Och om jag bara kunde LÅTA BLI att PRATA och FLINA
så mycket mot nya grannar,
så skulle jag vara glad.

När jag ser nya grannar, så säger mitt innersta
att jag måste BJUDA IN dem.

Och visst är det trevligt. Men inte idag.
Idag är det så STÖKIGT här hemma.

Och jag är ledig och hemma.
Och grannarna som är pensionärer är hemma.

Och de hör att jag är hemma.

Attans också! Jag får låtsas att jag inte är hemma.
Jag måste SMYGA runt idag och städa jättetyst
för att SEDAN plötsligt "komma hem"

Och då får de väl komma hit en stund och titta
hur vi HAR DET.

*stöööööööön*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0